Traditsioonilise meedia all mõistame eelkõige raadiot, televisiooni, ajakirjandust. Võib vast
tõdeda, et ega pealekasvav põlvkond ei ole enam sugugi sama tarbija meediale kui seda meie
emad või vanaemad. Samas on traditsiooniline meedia uudiste edastuskanalina endiselt
põnev uurimisobjekt ja ühe selle leiuna on tänases internetti kolinud uudistevoo kõrval
hinnatud efektiivseks traditsioonilist meediat just reklaamsõnumite edastamises 1 .
Uus meedia on muutnud vana meediat kardinaalselt - tuntumateks näideteks võib pidada
veebiväljaandeid, ajaveebe, artikleid, reklaami, videomänge, sotsiaalmeediat. Näiteks
sotisaalmeedia - mille sisu loovad osalejad ning milles inimesed suhtlevad, loovad, jagavad
teavet ja ideid virtuaalsetes kogukondades ja võrgustikes 2 – on võtnud märkimisväärse koha
ja tarbijaskonna traditsiooniliselt meedialt. Inimesed soovivad lisaks uudiste kuulamisele,
ilusate piltide vaatamisele või ajakirjade sirvimisele ka ise kaasa rääkida, arvata, küsida ja
kommenteerida. Üheks selliseks on võrguajakirjandus, kus uudistevoole lisaks on võimalus
ka kaasa rääkida ja arvamust väljendada.
Viiendik meie meediatarbija nädala meediasisust tuleb nutitelefonist, mis ühendab endas kõik
traditsioonilise meedia kanalid. 75 protsenti arenenud riikide meediatarbijatest jälgivad siiski
ka traditsioonilise meedia, nagu BBC või The New York Times, pakutavat, kuid juhul, kui
vastav väljaanne on ajaga kaasas käinud ja kolinud sisu ka mobiilsesse vahendisse 3 .
Veebiajakirjandus erineb traditsioonilisest meediast selle poolest, et sel puuduvad piirid - aja
ja koha piirid – avaldada saab igal ajal ja sisuliselt kõikjal. Võrguajakirjandus on küll kiire,
interaktiivne, arvamust ja sekkumist võimaldav, kuid üha enam kipub see üle minema
tootmismudelile „rohkem, kiirelt ja odavalt“. Seetõttu professionaalset ajakirjandust on
veebis jäämas vähemaks. Küllap see on ka põhjus, miks siiski pabermeedia (ajalehed ja
ajakirjad) pole välja surnud, vaid on oluliseks infoallikaks võrguväljaannete kõrval.
1 https://turu-uuringute.eu/traditsiooniline-meedia-on-reklaamikanalina-jatkuvalt-efektiivne/
2 https://et.wikipedia.org/wiki/Sotsiaalmeedia
3 https://www.muurileht.ee/veebiajakirjandus-ehk-kuidas-taita-linti/
Comments
Post a Comment