Traditsioonilise meedia all mõistame eelkõige raadiot, televisiooni, ajakirjandust. Võib vast

tõdeda, et ega pealekasvav põlvkond ei ole enam sugugi sama tarbija meediale kui seda meie

emad või vanaemad. Samas on traditsiooniline meedia uudiste edastuskanalina endiselt

põnev uurimisobjekt ja ühe selle leiuna on tänases internetti kolinud uudistevoo kõrval

hinnatud efektiivseks traditsioonilist meediat just reklaamsõnumite edastamises 1 .

Uus meedia on muutnud vana meediat kardinaalselt - tuntumateks näideteks võib pidada

veebiväljaandeid, ajaveebe, artikleid, reklaami, videomänge, sotsiaalmeediat. Näiteks

sotisaalmeedia - mille sisu loovad osalejad ning milles inimesed suhtlevad, loovad, jagavad

teavet ja ideid virtuaalsetes kogukondades ja võrgustikes 2 – on võtnud märkimisväärse koha

ja tarbijaskonna traditsiooniliselt meedialt. Inimesed soovivad lisaks uudiste kuulamisele,

ilusate piltide vaatamisele või ajakirjade sirvimisele ka ise kaasa rääkida, arvata, küsida ja

kommenteerida. Üheks selliseks on võrguajakirjandus, kus uudistevoole lisaks on võimalus

ka kaasa rääkida ja arvamust väljendada.

Viiendik meie meediatarbija nädala meediasisust tuleb nutitelefonist, mis ühendab endas kõik

traditsioonilise meedia kanalid. 75 protsenti arenenud riikide meediatarbijatest jälgivad siiski

ka traditsioonilise meedia, nagu BBC või The New York Times, pakutavat, kuid juhul, kui

vastav väljaanne on ajaga kaasas käinud ja kolinud sisu ka mobiilsesse vahendisse 3 .

Veebiajakirjandus erineb traditsioonilisest meediast selle poolest, et sel puuduvad piirid - aja

ja koha piirid – avaldada saab igal ajal ja sisuliselt kõikjal. Võrguajakirjandus on küll kiire,

interaktiivne, arvamust ja sekkumist võimaldav, kuid üha enam kipub see üle minema

tootmismudelile „rohkem, kiirelt ja odavalt“. Seetõttu professionaalset ajakirjandust on

veebis jäämas vähemaks. Küllap see on ka põhjus, miks siiski pabermeedia (ajalehed ja

ajakirjad) pole välja surnud, vaid on oluliseks infoallikaks võrguväljaannete kõrval.





1 https://turu-uuringute.eu/traditsiooniline-meedia-on-reklaamikanalina-jatkuvalt-efektiivne/

2 https://et.wikipedia.org/wiki/Sotsiaalmeedia

3 https://www.muurileht.ee/veebiajakirjandus-ehk-kuidas-taita-linti/

Comments

Popular posts from this blog